-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:30665 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:20

آيا بهشتيان در مراتبي كه قرار دارند، در بهشت نيز تكامل كرده و به معرفت آنان افزوده خواهد شد؟

اهل بهشت طبق نصّ آيات، داراي تكامل و هدايت خواهند بود: و يزيد الله الّذين اهتدوا هديً والباقيات الصّالحات خيرٌ عند ربّك ثواباً و خيرٌ مرّدّاً؛10 كساني را كه در راه هدايت گام نهادند، خداوند بر هدايتشان مي افزايد و آثار شايسته اي كه (از انسان) باقي مي ماند، ثوابش در پيشگاه پروردگارت بهتر و عاقبت خوب تر است.

در جاي ديگر مي فرمايد: يا ايّها الانسان إنك كادحٌ إلي ربّك كدحاً فملاقيه؛11 اي انسان! تو با تلاش و رنج و زحمت به سوي پروردگارت پيش مي روي، و سرانجام او را ملاقات خواهي كرد.

همه مسافراني هستيم كه از سر حد عدم بار سفر بسته، به اقليم وجود گام نهاده ايم، و ما همه رهرو منزل عشق او هستيم و به طلبكاري مهر گياه رخ دوست آمده ايم. نظير اين تعبير در آيات ديگر آمده است، مانند: و انّ الي ربّك المنتهي؛12 همة امور به پروردگارت باز مي گردد و تمام خطوط به او منتهي مي شود. نيز مي فرمايد: و الي الله المصير؛13 بازگشت همه به سوي خداوند است آيات ديگري نيز هست كه همه حالي از سير دائمي تكامل موجودات به سوي پروردگار است. طريق تكامل نامحدود است و به سوي بي نهايت پيش مي رود. بنابراين جاي تعجّب نيست كه حتّي پيامبران و امامان معصوم(ع) از خدا تقاضاي هدايت به صراط مستقيم كنند، چه اين كه كمال مطلق تنها خدا است، و همه در مسير تكاملند. چه مانعي دارد حتّي اهل بهشت نيز تقاضاي درجات بالاتري را از خدا بنمايند؟ مگر ما بر پيامبر و آل او(ص) صلوات و درود نمي فرستيم؟ مگر مفهوم صلوات، تقاضاي رحمت تازة پروردگار براي محمد(ص) و آل او نيست؟ از اين آيات و روايات معلوم مي شود در بهشت نيز تكامل وجود دارد.













10 مريم(19) آية 76.

11 انشقاق(84) آية 6.

12 نجم(53) آية 42.

13 فاطر(3) آية 18.



مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.